استان البرز, جلسات, کرج

حذف قیمت گذاری دستوری عدالت را در بازار تولید و عرضه حاکم می کند

عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: مصوبه اخیر مجلس در خصوص ممنوع شدن قیمت گذاری دستوری برای کالاهای غیر یارانه ای و غیر انحصاری در برنامه هفتم  را اقدامی مهم در بستر ساماندهی تولید و عرضه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز، سید فریبرز حسینی در جمع خبرنگاران گفت: سال های متمادی است که دولت ها با تحمیل قیمت گذاری دستوری بخش های تولید، صنعت و  بازار مصرف را با مشکلات عدیده مواجه کرده اند.

وی افزود: این تصور در دولت ها تداعی شده بود که با تعیین قیمت گذاری دستوری شرایط برای کنترل و نظارت بر بازار تولید و مصرف مهیا می شود اما تجربه نشان داد که این اقدام همواره نابسامانی در اقتصاد را  همراه داشته است.

وی اظهار کرد: افت کیفیت محصولات، کاهش حضور در بازار صادرات، گرانی ، گران‌فروشی، احتکار، خسارت به منافع ملی،  بروز مشکلات معیشتی، ایجاد اختلاف طبقاتی و کاهش ارزش پول ملی از جمله زیان های ناشی از  قیمت گذاری دستوری طی سال های دور و نزدیک است.

نظارت به جای دخالت بر تولید، اقتصاد کشور را رونق می بخشد

حسینی در بخش دیگری از اظهاراتش توانمندی اقتصاد کشور را در گرو واگذاری کلیه امور اقتصادی به مردم با تکیه بر اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد.

وی گفت: تحقق این مهم دو هدف مهم “نظارت عالیه حاکمیت بر فعالیت های اقتصادی” و “رفع نارسایی ها در مقابله با سوءاستفاده های خرد و‌کلان” را درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: واگذاری فعالیت های اقتصادی دولتی و خصولتی به مردم مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی را برطرف خواهد کرد و دولت می تواند همه امکاناتش را در مسیر نظارت عالیه بر اقتصاد و حذف عوامل فساد مالی در جامعه  هدایت کند.

ناهماهنگی در تشکل ها ضربه به بخش تولید را نشانه گرفته است

عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت البرز و رییس انجمن صنایع پلاستیک استان بروز ناهماهنگی دربرخی تشکل ها و انجمن های صنعتی استان را ضربه به تولید و صادرات عنوان کرد و ضرورت چاره اندیشی برای رفع این مشکل حاد را مورد تاکید قرار داد.

وی همراهی انجمن ها و تشکل های خصوصی البرز با خانه صمت استان برای رفع ناهماهنگی در پوشش تعامل و همکاری های مشترک را مورد تاکید قرار داد.

وی دستیابی به اهداف مشترک در مسیر رفع موانع و ایجاد تحول در تولید و صادرات را مستلزم انجام کار گروهی با اهداف مشترک و فاصله گرفتن از تک روی ها و اقدامات ناهماهنگ ذکر کرد.

وی  گفت: انجمن ها و تشکل های خصوصی در صورتی به موفقیت های درحد انتظار برای رفع موانع تولید دست خواهند یافت که ضمن مشارکت فعال در کارهای گروهی مسیرهای پر پیچ و خم دستیابی به فرهنگ همنوایی و همصدایی را هموار کنند.

عضو هیات رییسه خانه صمت البرز با اشاره به برنامه ریزی و تلاش وافر این تشکل برای حاکمیت فرهنگ کار گروهی در انجمن های صنعتی استان اظهار امیدواری کرد حاصل این تلاش ها در بستر تقویت منافع مشترک بخش تولید و صنعت استان موثر واقع شود.

حضور پررنگ صنایع پلاستیک در نمایشگاه بین‌المللی

حسینی در ادامه این گفتگو با اشاره به حضور فعال صنایع پلاستیک البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: در این نمایشگاه که ۲۶ شهریور ماه گذشته برگزار شد یک “پاویون تخصصی” برای صنایع پلاستیک البرز اختصاص یافت که این مهم بیانگر جایگاه ویژه البر در تولید محصولات پلاستیک کشور است.

وی افزود:  با حضور موثر در این نمایشگاه اقدامی مهم و درخورتوجه برای معرفی ظرفیت و توانایی صنعت پلاستیک استان البرز را  تجربه کردیم.

وی گفت: براین باورم که حضور موفق صنایع همگن پلاستیک البرز در “پاویون تخصصی” این نمایشگاه بین المللی اقدام مهمی بود تا مسوولان سیاست گذار و تصمیم ساز دولت به این حقیقت دست یابند که استان البرز قابلیت حمایت بیشتر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *