استان البرز, اصلی, کرج, ویژه

۵هزارو ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۴ واحد تولیدی البرز پرداخت شد

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت البرز از موافقت با ارایه تسهیلات به 64 واحد صنعتی استان در شش ماه نخست سال جاری  خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون 34 واحد تولیدی در مجموع ۵ هزارو ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
به گزارش خانه صمت استان البرز، حسین رجبی در جمع خبرنگاران گفت: این تسهیلات برای اجرای طرح های قابل توجیه به فعالان اقتصادی واجد شرایط  بخش تولید پرداخت شده است.
  وی با اشاره به نتایج حاصل از برگزاری 21 نشست کارگروه فنی ستاد تسهیلات درخانه صمت البرز افزود: در این نشست ها در مجموع 155 پرونده صنعتگرانی که درخواست دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و یا ثابت ارایه داده بودند مورد بررسی  کارشناسی قرار  گرفت.
 وی تعامل و همراهی مدیران استانداری ، سازمان صمت و بانک های البرز*که در نشست های کارگروه ستاد فنی تسهیلات خانه صمت حضوری موثر داشته اند را اقدامی شایان توجه در رفع مشکل کمبود نقدینگی فعالان صنعت استان عنوان کرد.
   دبیرکل خانه صمت البرز برگزاری نشست های کارگروه فنی ستاد تسهیلات در این تشکل که همواره حمایت از تولید را در دستور قرار داده است را اقدامی راهگشا در رعایت عدالت در تصمیم گیری های کارشناسی شده در بستر پرداخت تسهیلات به صنایع  ذکر کرد.
رجبی گفت: طبق ضوابط تعیین شده نتایج حاصل از بررسی های کارشناسی در نشست کارگروه فنی ستاد تسهیلات به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع می شود.
  وی حمايت از واحدهاي توليدي استان را از اولويت های خانه صمت استان عنوان کرد و افزود: وظیفه خطیر  این تشکل حرکت پرشتاب در مسیر رشد تولید و مهار تورم است.
   وی ادامه داد: نشست های مستمر كارگروه ستاد فنی تسهیلات در روزهای شنبه هر هفته در خانه صمت از جمله اقداماتي است كه با هدف رفع موانع واحدهاي توليدي استان تشکیل می شود.
  دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت البرز اظهار امیدواری کرد با تقویت روند پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و رونق درحد انتظار در اقتصاد استانمان را تجربه کنیم.
وی تصریح کرد: کمک به توسعه صنعت، معدن و تجارت و نقش آفرینی در تولید و اشتغال از اهداف مهم خانه صمت استان است.
   استان البرز دارای بیش از سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است و ۱۵۰ واحد این استان به عنوان برند ملی  مطرح هستند.  
  خانه های صمت در استان ها با هدف  واگذاری وظایف غیر حاکمیتی دولت به بخش خصوصی،  طبق تبصره ۴۱ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بنابه درخواست جمع کثیری از تولید کنندگان و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت تأسیس شده اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *