یادداشت

مدیریت وصول مطالبات

مدیریت وصول مطالبات

شرکت ها و بنگاه های اقتصادی برای ادامه حیاتشان نیاز دارند که سودآور باشند و فروشی که منجر به وصول مطالبات نشود یعنی شرکت یا فروشنده ,کالا و خدماتش را به شکل هدیه به مشتریها ارایه کرده است. به همین دلیل دیگر فروش به تنهایی هنر نیست بلکه فروشی که منجر به وصول مطالبات شود ,اهمیت دارد که به آن فروش سالم می گوییم.

صرفا فروش نقدی ممکن نیست

به دلیل گسترش رقابت و خارج شدن از فضای انحصاری ,تقریبا فروش نقدی صد در صدی به تمام مشتریان غیر ممکن شده است , چون رقبا برای یه دست آوردن دل مشتری و علاقمندی او برای خریدار از خودشان ,به صورت مرتب امتیاز بیشتری به آنها می دهند.
برای مثال ,اشانتیون می دهند ,آنها را به سفر می فرستند و برایشان مهمانی و سمینار برگزار می کنند و …اما در کنار اینها بخشی یا تمام وجه معامله را به صورت مدت دار از آنها دریافت می کنند و به صورت چکی یا رسیدی عمل می کنند.

چطور مدیریت ریسک کنیم؟

حال اینجاست که موضوع مدیریت ریسک پیش می آید , ریسک یعنی مخاطره , ریسک فروش , به صورت چکی یا رسیدی این است که ممکن است با سوخت پول مواجه شویم یا برای دریافت وجه فروش خودمان متحمل دردسر های زیادی بشویم و متاسفانه بعضی از مشتریان به دلایل مختلف به تعهدات خودشان عمل نمی کنند و شرکتها را با ضرر و زیان مواجه می کنند. از این رو , مدیریت وصول مطالبات در بازار ایران بسیار مهم شده است. و همه ما می دانیم که پیشگیری مهمتر از درمان است.

اعتبارسنجی

یکی از پیشگیری ها ی مهم در مدیریت وصول مطالبات , اعتبار سنجی درست از مشتریانی است که به صورت چکی یا رسیدی از ما خرید می کنند.
در این صورت اگر هوشمندانه از روش های درستی برای اعتبارسنجی مشتریان کسب و کار استفاده کنیم ,می توانیم ریسک معاملات را مدیریت کنیم.

دوره وصول مطالبات

در این دوره که تحت عنوان مدیریت وصول مطالبات و اعتبار سنجی مشتریان است. آقای دکتر مسعود منشدی وکیل پایه یک دادگستری و مدیر امور حقوقی خانه صنعت ، معدن و تجارت استان البرز روش های علمی و صحیح وصول مطالبات و طرق اعتبار سنجی مشتریان را به تفصیل بیان می دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *