استان البرز, کارگاه ها, ویژه

صدورصورتحساب الکترونیکی با سامانه جامع مودیان

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت استان البرز و به نقل از معاونت آموزش کارگاه آموزشی سامانه جامع مودیان مالیاتی با همکاری اداره آموزش اداره کل امورمالیاتی استان البرز برگزار شد.

این کارگاه آموزشی چهارشنبه 17 خرداد1402 در محل سالن جلسات خانه صنعت معدن و تجارت استان البرز و به صورت حضوری و آنلاین به طور همزمان برگزار شد.

اکبر کریمی و منوچهر قدمی دادیارانتظامی و رئیس امورمالیاتی شرکت های اداره کل امور مالیاتی مدرسان این دوره بودند که در حدود دو ساعت کارگاه آموزشی موارد مربوط به عضویت دریافت شناسه و پرونده الکترونیکی را به مدیران عامل،معاونین مالی و حسابداری شرکت ها آموزش دادند.

اکبر کریمی در خلال برگزاری این کارگاه گفت:بر اساس پیش بینی که در قانون صورت گرفته است مودیان نظام مالیاتی به چند دسته تقسیم شده اند که براساس تقسیم بندی مکلف به ثبت نام در سامانه جامع مالیاتی هستند.

وی افزود:گروه اول شرکت های بورسی و فرابورسی هستند و گروه دوم شرکت های دولتی و بنگاه های شامل ماده 5 خدمات کشوری،گروه بعدی همه شرکت های حقوقی بودند،ابتدای تیرماه امسال گروه های هشتگانه ارزش افزوده،ابتدای مهر گروه بعدی اشخاص حقیقی دوم و سوم ودر نهایت ابتدای دی ماه کلیه اشخاص باید عضو این سامانه شوند.

دادیارانتظامی اداره مالیات گفت:در نهایت فرد یا شرکتی باقی نمی ماند که عضو سامانه جامع مالیاتی نشده باشد.

وی ادامه داد:کارخانجات و شرکت های تولیدی در نهایت باید صورتحساب های خود را باید از طریق سامانه جامع صادر کنند و حساب های خرید خودشان را هم باید از طریق این سامانه تایید کنند.

منوچهر قدمی رئیس امور مالیاتی شرکت ها هم  در این کارگاه گفت:یکی از اهداف این سامانه صدور صورت حساب ها به صورت الکترونیک به جای صدور دستی آن ها است.

وی ادامه داد:در این سامانه و قانون کار به دو قسمت تقسیم شده است مودی که با مصرف کننده نهایی سروکار دارد که شامل پایانه های فروشگاهی است و کارخانجات و تولیدی ها که با واسطه سروکار دارند که شامل سامانه جامع مودیان هستند

قدمی با اشاره به قانون گفت: هر دستگاهی که سه خصیصه داشته باشد می توان پایانه فروشگاهی در نظر گرفت:اول آنکه به درگاه های الکترونیکی کشور متصل باشد،بتواند به سامانه جامع مودیان متصل شود و بتواند صورتحساب الکترونیکی صادر کند.

برای دریافت فیلم این کارگاه از این لینک می توانید اقدام کنید.

برای دریافت کتاب مرتبط با سامانه جامع مودیان می توانید از این لینک اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *