جلسات, ویژه

اقتصاد رکن اصلی دانش بنیان

اقتصاد رکن اصلی دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی خانه صمت استان البرز امروز دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱هفدمین جلسه هیئت مدیره خانه صمت استان البرز جهت بررسی مشکلات صنعت استان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رضا رضایی رییس خانه صمت استان البرز با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط خانه صمت تا به امروز گفت:برگزاری کارگروه های فنی متعدد مانند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
کمیته فنی تسهیلات و رونق تولید و دیگر فعالیت ها موجب ارتباط بهترصنعتگران با بدنه دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها شده است که با توجه به برگزاری این کارگروه ها در خانه صمت نوید روزهای بهتری هم برای صنعت و اقتصاد استان خواهد بود.
رییس هیئت مدیره خانه صمت ادامه داد:پیرو نام گذاری سال جاری با عنوان دانش بنیان و با عنایت به اهمیت و جایگاه اقتصاد در کشور مقرر شده است هزینه های که در صنایع و کارخانه ها جهت بخش تحقیق و توسعه صورت می گیرد تا سقف ۷۰میلیارد تومان جزو هزینه های مورد تایید اداره مالیات قرارگیرد و از درآمدهای تولیدکنندگان کسر شود.
وی افزود:نگاه حاکمیت توجه ویژه به بخش اقتصادی است و از همین رو است که در بخش دانش بنیان و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال بهره وری اقتصادی در ادامه بحث دانش بنیان ها هستند.
وی ادامه داد:علت این موضوع آن است که در گذشته شاهد آن بودیم که خلاقیت ها و تولیدات شرکت های دانش بنیان در مسیر عملیاتی شدن در صنایع متوسط و بزرگ مورد بی مهری قرار می گرفت و با این کار واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع بیشترجدی گرفته شود.
رضایی در ادامه گفت:معیشت مردم یکی از اولویت های دولت است و این مهم جز با بهبود صنعت کشور محقق نخواهد شد و پیرو همین موضوع است که دولت جایگاه ویژه ای برای صنعت کشور قائل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *