استان البرز, اصلی, جلسات, کرج

میزگردهای تخصصی “کسب و کار‌” بستر را برای رفع موانع تولید و تجارت هموار می کند

مشاور هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت البرز از برنامه ریزی این تشکل برای برپایی میزگرد های تخصصی “کسب و کارها” با هدف رفع چالش ها در بستر تولید و تجارت و رونق در اقتصاد استان خبر داد.

حمیدرضا فرشباف در نشست مشترک با معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: تشکیل میز های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ، “کنترل کیفیت” و “ارائه راهکارهای جذب در سرمایه گذاری” از جمله اولویت های کاری خانه صمت البرز در سال 1403 است.

وی تقویت تعامل و همکاری نزدیک فعالان عرصه تولید و تجارت البرز با خانه صمت استان را از اولویت نخست این تشکل عنوان کرد.

فرشباف ضمن تاکید بر لزوم حرکت پرشتاب در معرفی انواع محصولات تولیدی البرز در بازارهای مصرف با استناد به اساسنامه ماده ۱۹ خانه صمت گفت: پیگیری مستمر در روند افزیش حضور محصولات تولیدی صنایع استان در نمایشگاه های تجاری داخلی و بین المللی از ماموریت های مهم خانه صمت البرز است.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه هایی را در دستور کار قرار داده ایم تا ضمن تشکیل نشست های مشترک با رایزن های اقتصادی و هیات های تجاری بستر برای معرفی و توسعه عرضه محصولات مرغوب استان در بازارهای داخلی و صادراتی مهیا شود‌.

فرشباف ضمن تشکر از تعامل و همراهی متولیان شرکت شهرک های صنعتی البرز با خانه صمت استان ، اظهار امیدواری کرد گسترش این همکاری ها ، رونق تولید، تجارت و بهبود فضای کسب و کار را به ارمغان آورد.

وی خاطر نشان کرد: صنایع البرز که عمدتا در شهرک های صنعتی مستقر می باشند از پتانسیل و وضعیت اقتصادی قابل توجهی برخوردارند، لذا ضروری است این صنایع در “رونق تولید” ، “بهبود فضای کسب و کار” و ‌”تقویت اقتصاد” استان بیش از پیش مشارکت فعال داشته باشند.

فرشباف ضمن اعلام آمادگی کامل خانه صمت البرز برای شور و مشورت با فعالان اقتصادی استان در مسیر رفع چالش های تولید گفت: کسب موفقیت در بخش های تولید، تجارت و صادرات نیازمند ورود به عرصه “فعالیت های تشکلی” ،”احیا مسئولیت اجتماعی  صاحبان صنایع “و فاصله گرفتن از “اقدامات فردی و یکجانبه” است.

وی ادامه داد: در تفاهمنامه منعقده میان خانه صمت البرز و شرکت شهر ک های صنعتی استان مشارکت فعال در توسعه صنعت ، معدن و تجارت استان مورد تاکید قرار گرفته است.

مشاور هیات مدیره خانه صمت البرز برقراری نظم و رفاه عمومی در صنایع کوچک را در گرو حاکمیت تعامل و همکاری مشترک این تشکل و حوزه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان عنوان کرد.

نود درصد پرونده های ستاد تسهیل ناشی از عدم آگاهی از ضوابط قانونی است

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از پرونده های موجود در ستاد تسهیل از عدم آگاهی کامل صنعتگران از ضوابط قانونی سرچشمه گرفته است گفت: مشاوران و کارشناسان خانه صمت البرز همواره برای رفع مشکلات ایجاد شده در این زمینه یاری دهنده فعالان اقتصادی اند.

وی اظهار داشت: خانه صمت البرز در راستای تفاهم نامه ای که با شرکت شهرک های صنعتی منعقد کرده است مسوولیت خطیر کمک به توسعه صنعت ، معدن و تجارت استان را برعهده دارد.

در ادامه این نشست معاون شرکت صنایع کوچک شهرک های صنعتی البرز در سخنانی از برنامه ریزی هدفمند پیرامون ارزیابی توان صادراتی واحد های موفق در بستر صادرات خبر داد.

امیر تورج کلانتری گفت: برای این فعالان اقتصادی دوره های آموزشی و گواهی مجوز صادرات محصولاتشان صادر می شود و می توانند در نمایشگاه های تجاری شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما از بهره گیری از ظرفیت های خانه صمت استان استقبال می کنیم و با حضور در نشست های این تشکل ، برنامه های شرکت شهر ک های صنعتی را مطرح می کنیم.

وی ادامه داد: معاونت صنایع کوچک شهرک های صنعتی البرز برای ارایه طرح ها و برنامه هایش در بستر تقویت تولید و تجارت به انجمن های صنعتی آمادگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *